Sociálne siete sú rajom hoteliéra. Budúcich hostí máte ako na podnose, ešte aj pekne zaškatuľkovaných do cieľových skupín. Stačí ich len osloviť! Akurát mnohí od sociálnych sietí čakajú veci, ktoré sa cez ne nedajú dosiahnuť.
Napríklad Facebook – tam sa všetci chodia zabávať na fotkách mačiatok a susedových detí. A popri tom sa radi potešia krásnym výhľadom v okolí vášho hotela, či zaslintajú nad prirodzenou fotkou vášho najnovšieho menu.
Víkendový pobyt tam asi tak rýchlo nevypredáte (na to je lepší AdWords). No zaujmite ich niečím veselým a plným emócie a zapamätajú si vás! A potom, jedného dňa, keď budú rozmýšľať, kam na dovolenku… A to je úloha sociálnych médií.
Na čo je dobrá komunikácia na:
- Facebooku: zvyšovanie povedomia a loajality (pekné fotky; keď odpovedáte v komentároch a na otázky v správach)
- Instagrame: na imidž
- Youtube: pohyblivé obrázky, a kludne aj videá z mobilu pútajú pozornosť
- v newsletteroch: na udržiavanie vzťahu s fanúšikmi, možnosť povedať zložitejšie ponuky, komunikovať absolútne adresne (napr. na mužov, ktorí chcú kúpiť Valentínsky pobyt partnerke)
Ako dostať zo sociálnych sietí najviac?
- Ponuku prispôsobte platforme. Každá sociálna sieť má špecifiká – čo tam ľudia hľadajú, v akej nálade sú… vždy nastavte štýl komunikácie, emóciu a vyberte správne benefity, ktoré fanúšikov zaujmú.
- Pripravte si stratégiu. Uverejňovať posty len preto, aby “tam niečo bolo”, nemá efekt. A malo by to byť trestné, lebo to odrádza návštevníkov 🙂
- V jednom poste povedzte len jednu informáciu. Nebojte sa, postov je dosť, neminú sa 🙂 Ak v jednom poste spomeniete naraz víkendovú akciu, nové menu, peknú jeseň aj Silvester, fanúšikom sa to zleje do steny textu. Nebudú si z toho nič pamätať a nebudú vedieť reagovať. Príklady: Albero