Už zasa je to tu. Váš hosť vstane ľavou nohou, vezme mobil a po celej sociálnej sieti rozhlási, ako si ho vaša obsluha nevšímala, jedlo bolo studené, ceny nenormálne, výhľad otrasný, upratovanie izieb nestálo za reč a navyše ste si dovolili nemať slnečno alebo nasnežené. Naraz sa aj ostatní začnú rozpomínať, ako bol pobyt u vás vyhodenými peniazmi. Ak nezareagujete, pokazia vám rating na Tripadvisore a na Bookingu, zosmiešnia vás na Facebooku a ublížia vašim ziskom. Alebo nie?
Keď sa spustí sťažovací maratón na sociálnych sieťach, stretnete štyri typy fanúšikov:
- Tí, ktorí chcú, aby ste si ich vypočuli
- Tí, pre ktorých je sťažovanie hobby
- Tí, ktorí napíšu hocičo, lebo sa to dá
- Veľká väčšina, ktorá sa pridá na stranu toho vtipnejšieho z vás
Zlá recenzia je príležitosť. Ak viete, kedy a v akom štýle zareagovať, môžete nie len odvrátiť nepríjemnú situáciu, ale ešte si sťažovateľa a ostatných fanúšikov nakloniť. Akurát, že taká konverzácia vám zaberie pol dňa, a vy sa musíte venovať hosťom, ktorí sú práve u vás.
Vtedy je správny čas nechať to na Kolovrátok:
- Elegantne odpovieme vo vašom mene
- Správne naformulujeme vaše vyjadrenie (aby ste nezneli urazene, to kazí dojem)
- Ak treba, odpovieme narovinu – trebárs cez iný profil
- A v kritickom prípade zmažeme, zablokujeme, či “ukočírujeme” ich príjemným slovom. Poradíme si.