DESIGN A REDESIGN LOGA
a komplexnej vizuálnej identity firmy úplne na mieru
V skratke:
DESIGN A REDESIGN LOGA
a komplexnej vizuálnej identity firmy úplne na mieru
NAMING
vytvorenie mena firmy, produktu, či projektu, vrátane všetkých detailov ako sloganu či tagu
DESIGN MANUÁL
od šikovného a cenovo dostupného brand sheetu až po detailný manuál pre veľkú korporáciu
KOMPLETNÝ VIZUÁLNY CHARAKTER
firmy a značky, so všetkými potrebnými elementami (online, print, marketing, interiéry, atď.)
REGISTROVANÁ OCHRANNÁ ZNÁMKA
právne úkony pre zabezpečenie jedinečnosti Vašej značky
Čítajte ďalej:
Vizuálom sa začína celý príbeh. Príbeh odlišnosti, príťažlivosti, hodnôt a vlastností. Úspech na trhu sa vždy spája s vystúpením z radu, nie so zaradením sa do neho.
Vidíte rozdiel medzi týmito dvoma „značkami“?
Vidíte rozdiel medzi týmito dvoma „značkami“?
A TERAZ?
A TERAZ?
Sme si absolútne istí, ze rozdiely medzi týmito dvom pánmi spoznáte okamžite. A príbeh každého z ich „brandov“ v skratke porozprávate aj zo sna.
Spúšťačom je však vizuál, ktorý odštartuje lavínu odlišností. Pár správnych ťahov naviac, a je to jasné. Hneď sa vynoria rozdiely v charaktere, štýle a hodnotách.
S príbehom, ktorému rozumie každý. Netreba veľa kudrliniek, kopy farieb a 3 slogany na stranu. Stačí byť zrozumiteľný. Šikovným stačí na vyrozprávanie vášho príbehu a zásadné odlíšenie sa málo.
Vytvoríme pre vás názov, logo, alebo celý vizuálny branding na mieru, či ste 1 človekový startup, alebo nadnárodná korporácia, alebo čokoľvek medzi tým. Prevedieme vás hladko celým procesom vďaka našim skúsenostiam.
PROFESIONÁLNA VIZUÁLNA IDENTITA ZÁSADNE OVPLYVŇUJE ÚSPECH ZNAČKY NA TRHU.
PROFESIONÁLNA VIZUÁLNA IDENTITA ZÁSADNE OVPLYVŇUJE ÚSPECH ZNAČKY NA TRHU.
1: KTO STE?
Ste maličká firma, startup či one-man-show a hľadáte originálny, ale finančne dostupný výsledok? Chcete prácu od profesionálov, ktorí vedia, čo robia, vidia ďalej dopredu a nehrajú sa iba na umelcov? Nechcete si kúpiť generické logo z fotobanky, alebo od tej „super“ Ai, ktoré má každý druhý konkurent na webe?
Ste menšia alebo stredná firma, ktorá už na trhu čo-to preskákala a poznáte dôležitosť skúseností? Tak ako ju máte Vy, chcete aby boli skúsení aj Vaši dodávatelia? Fajn, tu sme 🙂 Pripravíme vám šik vizuálnu identitu, ktorú bude viesť originálne logo, práve Vám na mieru. Žiadne kópie, či tisíckrát omieľané finty. Ako sme spomenuli vyššie, úspech na trhu sa spája s vystúpením z radu, nie so zaradením sa do neho.
Vaša firma je na trhu dlhé roky, možno až desaťročia, zastupujete značku, ktorú klienti dobre poznajú a pri jej vizuálnom posune do 21. storočia to nechcete riskovať s amatérmi a robiť nevhodné pokusy? Konkurencia je tvrdá a zaspať na vavrínoch sa neopláca.
2: Konkrétne služby a výsledky
Toto vlastne ani nie je konkrétny produkt, ale súhra všetkého vizuálneho, čo pre vašu firmu pripravíme. Od loga až po posledné koberčeky v novom vlaku. Dobrú identitu tvorí súbor rôznych nástrojov, elementov tak, aby spolu v synergii odovzdávali klientom rovnakú a želanú správu. Aká správa to je? To už závisí na príbehu, ktorý bude vaša značka rozprávať.
Je dôležité, aby boli jednotlivé nástroje vyvážené, aby spolu súviseli a pútali potrebnú pozornosť. Musia však byť zároveň veľmi praktické, aby nebolo potrebné na zmenu jedného nadpisu 10 špecialitov. Rozumejte “kopu peňazí”. Úloha dobrých dizajnérov je myslieť nielen na krásu, ale aj na každodenné používanie v praktickom firemnom živote.
Vizuálna identita nie je pánom firemného bytia, ale jeho dobrým sluhom.
Navrhneme vaše budúce najobľúbenejšie logo. Logo firmy, projektu, či celej skupiny. Pripravíme jeho variácie pre rôzne potreby, o ktorých možno ešte ani netušíte, alebo pre dcérske spoločnosti.
Alebo už svoje logo máte, avšak najlepšie časy už má za sebou. A Vy to viete. Robiť klientom šok a totálne zmeniť firemný vizuál môže byť riziková cesta a preto je tu redizajn. V skratke – zmeníme vám logo, ale nezmeníme vás úplne. Každý stály klient bude cítiť, že ste to Vy, ale výrazne omladení. Bojíte sa zmeny? Myslíte, že to 20 rokov staré logo je ešte stále v pohode? Nechajte sa inšpirovať napríklad vývojom loga BMW tu >
Firemné identity, začínajúce práve logom, navrhujeme už cez 25 rokov. Skúseností máme naozaj veľa. Veľkosť firmy je pre dobrý výsledok príliš dôležitá, radi urobíme logo malému startupu, ale aj nadnárodnej skupine. Vieme sa prispôsobiť a poznáme zvyčajné potreby jedných aj druhých. Dôležité je, do akých detailov vo svojej firemnej vizuálnej identite potrebujete zájsť. A takou cestou vás spoľahlivo prevedieme.
Myslíme na množstvo detailov, súvislostí a budúcich potrieb. Vždy začíname viacerými verziami loga, a postupným ladením sa dopracujeme k cieľu.
Porozprávajte sa s nami nezáväzne a zistite, čo vám vieme ponúknuť:
Ste zabehntá firma, máte známe produkty a klienti ich majú radi. Konkurencia na trhu je však neúprosná a aj malé zaváhania ovplyvňujú predaje. A vy viete, že nie je možné upokojovať sa, že 15 rokov staré logo je ešte “v pohode”, lebo mladí a ambiciózni konkurenti si na tom dali záležať…
V takomto prípade nemôžete riskovať totálnu zmenu, nemôžete robiť zmeny živelne, či svojpomocne. Všetko má svoje pravidlá, postup a následnosť, v závislosti od toho, čo presne robíte. Pár sme ich už zažili. Povedzme si to na rovinu – v celom procese rebrandingu existujúcej značky je ďaleko viac marketingového plánovania a dobrej následnej exekúcie potrebných krokov, ako iba designu.
Čo urobíte so skladovými zásobami, na ktorých je staré logo? Použijeme ešte tie staré letáky, ktorých máme cez 10.000? Ako skoordinovať zamestnancov? Ako zamestnancom vysvetliť zmenu, aby sa s ňou od začiatku zžili a nebojovali proti nej? Kedy so zmenou príjsť? Ako ju odkomunikovať, aby namiesto dočasného zmätenia klientov priniesla naopak výhody nad konkurenciou?
Otázok je kopa a odpovede na ne začnú prichádzať už po našom prvom spoločnom rozhovore. Napíšte, alebo zavolajte nám, zbavíme vás neistôt ohľadom celého procesu a systematicky pomôžeme.
Logo nikdy nie je jediná vec, ktorú navrhujeme. Vždy sa používa v nejakom prostredí a v súvislostiach.
Potrebujete vizitky, možno podpis do emailu, alebo aj hlavičkový papier? Navrhnúť potlač reklamných predmetov, orientačný systém do kancelárií, alebo appku pre klientov? Alebo desiatky ďaľších dokumentov a elementov?
Ak chcete, aby bola vaša vizuálna identita zrozumiteľná a konzistentná, a každý dokument vyzeral “ako keby ho jedna mater mala”, je potrebné toto všetko navrhnúť v súvislostiach.
Prejdeme si s Vami zoznam toho, čo potrebujete, naceníme a vytvoríme. A klienti vás rozoznajú na prvý pohľad a bez zaváhania.
Dobrá vizuálna identita má ešte jednu dôležitú výhodu – šetrí peniaze na marketing. Ak je váš výzor zapamätateľný a odlíšiteľný od konkurencie ľahko a s istotou budete míňať menej, aby si klienti zapamätali, čo im chcete povedať.
Dodržiavať pravidlá a byť konzistentný je vo vizuálnej komunikácií dôležité. Uznajte, rozladený orchester nikoho nenadchne a nezaujme.
Design manuál je súbor pravidiel používania loga, jeho farieb, verzií a kombinácii tak, aby tvoril zrozumiteľný návod. Tento návod môže byť veľmi striktný a detailný, hrubý ako román, ak s logom pracuje veľké množstvo laikov. Postačuje však jednoduchý, ak viete, že s vizuálnou identitou budú pracovať profesionáli.
Chcete niečo naozaj praktické a zrozumiteľné, lebo hrubú knihu nepotrebujete? Pripravíme vám praktický brand sheet. Na jednom jedinom papieri bude všetko základné, čo je treba. Veľkú knihu pripravíme postupne, ako budete rásť 🙂
Design manuálov sme pripravili desiatky, poznáme dobre ich zmysel, štruktúru a funkciu. Prevedieme vás úskaliami prípravy, aby sa z toho nestal firemný strašiak a ležiak.
Vytvoríme názov vašej budúcej svetovej korporácie 🙂 Alebo rodinnej firmy, ktorá to myslí vážne a nechce zapadnúť.
Originálny názov spôsobí, že budete mať okamžitú pozornosť klientely. Ako s ňou následne naložíte, je už vecou marketingu. Zabudnite na „group“, „super“ a iné klišé. Pritiahnite záujem pudovo, a nechajte vašich klientov zaujímať sa sa – prečo? Napríklad, my už 26 rokov každému odpovedáme na rovnakú otázku – Prečo Kolovrátok? Aj Vám na ňu odpovieme a budete prekvapení, že dôvod je úplne iný, ako si myslíte…
Heslo, claim, či tag? Už nikdy „Viac ako….“
Viete aké je suverénne najčastejši klišé vo firemnom hesle na celom svete? XY, viac ako auto! Keď je polka konkurencie „viac ako…“, kto je „najviac“? Na takom slogane sa veru copywriter nezapotí, ale ani klient sa za ním neotočí. A jediná otázka, ktorá vášmu klientovi bude znieť hlavou, bude „Kto je to viac ako čo???“
Nie, nejde nám o šokovanie, ale tak názov, ako logo a heslo, sú prvým kontaktom. Nezmeškajte príležitosť byť zapamätateľný a primerane odlišný.
Máte originálne logo, krásne vizuály, nový názov a plány na podnikanie. Určite nechcete, aby sa zjavil veľmi podobný konkurent, ktorý sa priživí na Vašej práci a imidži. Abibas poznáte, že?
Vizuálny charakter firmy je jej nehmotný majetok, tak si ho ochráňte, aby vám ho niekto neznehodnotil. Vybavíme vám registráciu ochrannej známky, známe Rko v krúžku, tak pre slovenský trh, ako pre český, európsku úniu či USA. Nikto sa už nebude priživovať na vašom úspechu.
Registrácia ochrannej známky loga, názvu, či hesla ochráni váš nehmotný majetok. Informujte sa na detaily, tu je potrebná detailná diskusia.
Komplexne a systematicky
Logo a jeho vizuál zďaleka nie sú celá firemná identita. Poznáme súvislosti, mnohokrát sme ich spájali do komplexného „organizmu“. Proste – máme skúsenosti.
„Jedným ťahom“
načrtneme váš príbeh, ktorý sa určite dá popisovať hodiny, bude reprezentovať jasné hodnoty a bude motivovať. V marketingu je to beh na dlhú trať, ale tí čo vydržia, zvíťazia.
V súvislostiach
Identita firmy, ktorú vytvorí profesionál, vyvolá vo vašom klientovi želanú emóciu. Dôveru, pozitívne očakávanie, pocit exkluzivity, veselosť… nie je to len zopár bubliniek pri názve.